شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۳۶:۳۹

مجری فاز ١٢ پارس جنوبی خبر داد:
٤٥٠ کیلومتر لوله‌گذاری در فاز ١٢ پارس‌جنوبی

باشگاه خبری فراساحل: مجری فاز ١٢ پارس‌جنوبی گفت: در طرح توسعه این فاز در مجموع ٤٥٠ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، رسول فلاح نژاد با اشاره به این که طولانی‌ترین و بزرگترین پروژه خط لوله در  میان دیگر فازهای پارس‌جنوبی متعلق به فاز ١٢ بوده است، تصریح کرد: فاز ١٢ پارس‌جنوبی سنگین‌ترین عرشه را در میان فازهای پارس‌جنوبی به استثنای فاز یک که فرآیند متفاوت دارد، به خود اختصاص داده است. وی حجم خاک‌برداری در فاز ١٢ پارس‌جنوبی را در مجموع ١٠ میلیون مترمکعب عنوان و تصریح کرد: این فاز به تنهایی چهار درصد از کل گاز پارس‌جنوبی و یک درصد از کل گاز جهان را در خود جای داده است.

فلاح نژاد با بیان این که برای طرح توسعه فاز ١٢ پارس‌جنوبی در مجموع بیش از ١٤٠ میلیون نفر ساعت کار انجام شده است، تاکید کرد: این فاز با سرمایه‌گذاری بیش از هفت میلیارد دلار هفته نخست اسفند ماه امسال به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد. میدان گازی فاز ۱۲ واقع در بلوک جنوب شرقی حوزه گازی پارس‌جنوبی و حاشیه خط مرزی با کشور قطر با مساحتی حدود ۲۰۶ کیلومترمربع است که گاز طبیعی خشک آن ۲۱ تریلیون فوت مکعب برآورد می‌شود. تاسیسات فراساحل در حدود ۱۵۰ کیلومتری نوار ساحل قرار داشته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (۶۵ کیلومتری شرق عسلویه) قرار دارد. میعانات گازی جداشده در پالایشگاه پس از شیرین‌سازی توسط خط لوله زیر دریایی و SBM صادر می‌شوند. همچنین امکان انتقال ۲ میلیارد فوت مکعب در روز گاز ترش به تاسیسات  Iran LNG مجاور هم فراهم می‌شود.



  کد خبر : 553
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :